7 cvikov na pevné, krásne a zdravé prsia

Krásne prsia bez plastiky? To nie je iba nesplniteľný sen ani utópia niektorých reklám. Existujú určité cvičebné postupy, vďaka ktorým skutočne môžete mať pevnejšie, plnšie a väčšie poprsie aj vy. A to aj bez drahej plastickej operácie. Sama, doma, zadarmo a už za pár dní. Vďaka cvičeniu navyše spevníte celú postavu, posilníte svaly a zlepšíte celkový postoj. Cvičte ich pravidelne a budú sa diať zázraky.

V tomto článku si popíšeme iba cviky, ktoré môžete cvičiť úplne kdekoľvek, a to aj bez profesionálneho fitness vybavenia. Vystačíte si pri nich s vecami a doplnkami, ktoré máte bežne poruke. Navyše za toto cvičenie nezaplatíte ani euro, a tak môžete mať krásne a plné prsia zadarmo. Poďme teda na to.

cviky na prsia

 

Domáce cviky na prsia – zväčšenie prekrvenie a vyhladenie pokožky

1. Dlaňami proti sebe

Prvým jednoduchým cvikom, ktorý môžete praktizovať skutočne kdekoľvek, je tlak dlaňami proti sebe. Posaďte sa alebo sa postavte, vyrovnajte chrbát, spojte dlane proti sebe a tlačte. Tlačte 20 – 30 sekúnd a potom ruky uvoľnite. Postup zopakujte aspoň 20-krát.

Tento cvik môžete praktizovať doma, na dovolenke, v práci, v škole, v MHD alebo napríklad aj v aute (ak práve nešoférujete). Je to veľmi jednoduché, no mimoriadne účinné. Dôležité je počas celého cviku držať chrbát rovno, lakte mať hore a ruky sa snažiť držať čo najďalej od tela. Vďaka cviku spevňujete prsné a zároveň aj medzilopatkové svaly.

cvičenie na prsia

Základom úspechu je pravidelnosť a vytrvalosť. Snažte sa a výsledky budú trvalé. 

 

2. Stláčanie loptičky

Na podobnom princípe funguje aj cvik s názvom „stláčanie loptičky“, pri ktorom však namiesto dlaní oproti sebe tlačíte medzi dlaňami do loptičky. Je to opäť veľmi jednoduché. Posaďte sa alebo sa postavte, vyrovnajte chrbát, spojte medzi dlaňami loptičku a tlačte.

Aj tento cvik môžete vykonávať prakticky kdekoľvek. Akonáhle budete mať voľnú chvíľku, môžete sa pustiť do cvičenia. Loptička nemusí byť vôbec špeciálna. Stačí vám obyčajná lopta od vášho potomka. Opäť stláčajte zhruba 20 – 30 sekúnd po 20 opakovaniach.

 

3. Proti stene

Aj tretí cvik je veľmi jednoduchý. Postavte sa asi meter od steny, oprite sa dlaňami, prsty na rukách budú končiť na úrovni vašej brady, lakte majte mierne natiahnuté. Postupne lakte s výdychom krčte a približujte sa k stene.

Týmto spôsobom vlastne robíte kliky proti stene. Majte znova rovný chrbát, kolená mierne prikrčené a nohy by ste mali mať na šírku ramien. Počas cvičenia si kontrolujte, aké svaly precvičujete. Nemala by ste cítiť žiadnu inú partiu, len prsia. Ak vás počas cvičenia bolí aj iná časť tela, uvoľnite sa, vydýchajte sa a cvik zopakujte.

TIP: Pre ešte rýchlejšie zväčšenie pŕs sa naučte niekoľko „babských rád“.

 

4. Rozpažovanie

K štvrtému cviku už budete potrebovať činky, plastovú fľašu s vodou či napríklad mrazenú zeleninu. Ľahnite si na zem, zdvihnite ruky s činkami/plastovou fľašou nad hrudník a pomaly rozpažujte. Ruky musia byť neustále nad úrovňou hrudníka. Pohyb by mal byť plynulý, nikam sa teda nenáhlite.

Najprv si cvik vyskúšajte s ľahšími činkami. Akonáhle sa ho poriadne naučíte a budete mať perfektne zvládnutú techniku, môžete prejsť k väčším činkám. Skvelú službu odvedú aj spomínané plastové fľaše s vodou alebo ryžou. Nemusíte si teda kupovať žiadne drahé fitness vybavenie. Tento cvik je vhodný napríklad aj pri sledovaní televízie.

 

5. Kliky

Aký by to bol výpis cvikov na zväčšenie pŕs, ak by sme tu neuviedli základný cvik na posilnenie prsných svalov – kliky.

Kliky môžete robiť doma, v posilňovni, na chalupe, na dovolenke alebo aj v kancelárii. Desať klikov si môžete dať vždy, keď budete mať čas. Klikovať by ste mala ideálne každý deň, aby sa vám prsné svaly a ruky skutočne spevnili. Zo začiatku to bude trocha nepríjemné a namáhavé, no stačí pár dní a budete klikovať ako fitnesska.

Najprv začnite ženskými klikmi, ktoré sú jednoduchšie. Kľaknite si na všetky štyri, pomaly telo vystrčte dopredu a začnite klikovať. Akonáhle trocha posilníte svaly, môžete prejsť na mužské kliky. Tie už sa následne robia v pozícii, kedy sa zeme dotýkate iba dlaňami a špičkami na nohách. Po celú dobu cvičenia je vaše telo dokonale spevnené.

kliky na zväčšenie prsníkov

Klikovať možno kdekoľvek, kedykoľvek a zadarmo

 

6. Plank

Asi najefektívnejším cvikom vôbec je plank, inak povedané aj doska. Týmto cvikom neposilňujete iba prsné svaly, ale aj svaly na rukách, chrbte, bruchu, nohách a bokoch. Počas jedného cviku tak dávate zabrať celému telu. Aj preto sa plank stal celosvetovým hitom. Ako na to?

Najprv sa dostaňte do pozície pre klasické kliky, pokrčte ruky v lakťoch, lakte majte položené priamo pod ramenami, vyrovnajte chrbát a spevnite celé telo. Počas cvičenia sa nepozerajte nikam okolo seba. Vaše oči zapichnite do zeme tak, aby sa vám hlava nachádzala na úrovni miechy. A držte.

V tejto polohe vydržte aspoň 30 sekúnd. Možno sa vám to nezdá, no je to pekelne ťažké. Nebojte, zlepšenie sa dostaví už čoskoro. Už o chvíľu vydržíte napríklad aj niekoľko minút.

 

7. Plávanie

Na záver tu máme posledné cvičenie, ktoré vám pomôže k dokonalému hrudníku – plávanie. Plávanie, najmä štýlom „prsia“, je pre váš dekolt skvelou voľbou.

Nielenže počas neho posilníte prsné svaly, no spevníte si aj celé telo a pomôžete si tak od radu zdravotných problémov. Plávanie teda rozhodne odporúčame všetkým ženám.

plávanie na zväčšenie prsníkov

Plávanie patrí vôbec medzi najlepšie a najprospešnejšie športy

 

Ako spoznať, že prsia cvičíte správne?

Všetky tieto cviky a cvičebné techniky môžete praktizovať pokojne aj každý deň. Dôležitá je pravidelnosť cvičenia a výsledky sa dostavia.

Počas cvičenia si môžete svoju techniku kontrolovať v zrkadle alebo výhradne podľa toho, akú svalovú partiu počas neho cítite. Pri cvičení by sa o slovo mali hlásiť najmä prsné svaly. Ak vás počas cvičenia začnú bolieť napríklad kríže, asi robíte niečo zle. Uvoľnite preto postoj a znova sa vráťte do cvičebnej polohy. Možno ste stáli príliš kŕčovito.

Ak nemáte istotu, môžete si na pomoc privolať partnera alebo kamarátku. Druhá osoba vás počas cvičenia bude pozorovať a napomínať, ak niečo nebudete robiť správne.

 

Za ako dlho začnú prsia rásť?

Ak tieto cviky budete vykonávať pravidelne a poctivo, rozdiel by ste mali vidieť už za 2 týždne. Prsia by sa mali spevniť, dekolt by sa mal nafúknuť a celkovo byť krajším. Malo by dôjsť aj k vypnutiu a spevneniu kože v oblasti pŕs.

Vo svojom snažení ale rozhodne nepoľavujte. Svaly veľmi rýchlo degenerujú, a preto je potrebné sa o ne starať pravidelným pohybom. Cviky sa preto snažte cvičiť neustále a pravidelne. Vďaka tomu dosiahnete trvalejšie výsledky.

ĎALEJ ČÍTAJTE: Ako na preventívne samovyšetrenie prsníkov