Psychika a erekcia -11 zlodejov erekcie

Hovoríte si, že horšie to už byť nemôže. Že už ten deň predsa nemôže dopadnúť horšie. V práci sa vám nedarí, ide to od deviatich k piatim, únavou padáte „na hubu“, nič vás nebaví, nič sa vám nedarí. Hovoríte si, či to všetko ešte za to stojí. Či ste sa predsa len neprecenili, keď ste šéfovi sľúbili, že tú zložitú úlohu zvládnete.

A potom prídete domov, samozrejme o niekoľko hodín neskôr, než by bolo zdravé a zažívate ďalšie peklo. Partnerka chce, aby ste sa jej venovali. Chce, aby ste ju hladili, bozkávali, masírovali, škrabkali na chrbte, milovali sa s ňou. Vy však máte chuť len na jedno – dobrú večeru a spánok.

To, že ste pred rokmi boli najväčší samec v okolí, na to už len matne spomínate. To, že ste kedysi mohli mať sex pokojne aj každú noc, je už dávno zabudnutá história. Dnes ste radi, ak sa vám raz za týždeň ako-tak postaví.

Psychika a erekcia skrátka idú ruka v ruke. Pokojne majte psychológov, psychiatrov a osobných coachov za podivných šarlatánov, no nič to nezmení na fakte, že pokiaľ nie ste psychicky v pohode, nebudete v pohode ani v posteli. Tak to proste je.

Aké faktory vás teda môžu v spálni negatívne ovplyvniť? Aké príznaky ich sprevádzajú? A ako problémy možno vyriešiť a dostať sa späť do psychickej polohy? To som pre vás zisťoval práve v tomto článku.

psychika a erekcia

 

11 psychických vplyvov, ktoré úspešne oslabujú vašu erekciu

Sústavný a všadeprítomný stres

Začnime asi najväčším strašiakom a zabijakom pevnej erekcie – tým je stres. Erekciu a stres proste nemožno skĺbiť. Určite nie dlhodobo. Stres je skutočne závažný problém. Nie len, že vás môže zdiskreditovať v posteli, ale stojí aj za radom závažných kardiovaskulárnych ochorení či za cukrovkou. Rozhodne ho preto nemožno podceňovať.

PRÍZNAKY: Prichádzate domov z práce podráždený. Neustále máte zlú náladu. Nemôžete sa na nič sústrediť. Stále vám hlavou behajú tisíce myšlienok. Nič sa vám nechce. Cítite, že je toho na vás už veľa a že by ste potrebovali si na chvíľu oddýchnuť. Nedokážete si nájsť ani chvíľu pokoja. Neustále sa niekam naháňate.

PREVENCIA: Väčšinou na nás stres číha v práci. Môžete sa s ním však stretnúť napríklad aj vo vypätej domácnosti. Preto sa snažte akýmkoľvek stresovým situáciám vyhýbať. V práci si toho neberte priveľa a doma sa snažte akýkoľvek problém vyriešiť po dobrom. Veľa odpočívajte, chodievajte pravidelne cvičiť. Vďaka čomu sa vám zvýši hladina endorfínov, teda hormónov šťastia. Nezabudnite ani na dostatok ovocia a zeleniny.

RIEŠENIE: Ak vás predsa pohltí stres, okamžite to začnite riešiť. Každý ďalší deň môže mať horšie a horšie dôsledky. Akonáhle sa do stresovej situácie dostanete, hlavne nepanikárte a snažte sa ju vyriešiť s chladnou hlavou. Viem, že sa to ľahko povie. Ak to však budete cvičiť, nebude pre vás stres už napríklad za rok žiadny problém.

Na stres platí aj dostatočný odpočinok. Možno sa vám to nebude páčiť, no ide o odpočinok bez výdobytkov modernej techniky, čiže bez televízie, počítača či smartfónu. Skúste viac odpočívať v prírode, na terase, na záhrade a v parku. Skúste na chvíľu od všetkého vypnúť a utriediť si myšlienky.

 

Vtieravá a nezničiteľná depresia

Nič sa vám nechce. Celý váš život vám pripadá na nič. Neviete už ani pre čo žiť. Aj keď ste niekedy boli veselá kopa, teraz sa už vôbec nesmejete. Radšej by ste sa na všetko vykašlali. Nič vás nebaví. Stále si hovoríte – „Prečo ja?“. Doslova sa utápate v chmúrnych myšlienkach.

Ide o jasný príznak depresie. Depresia neprichádza zo dňa na deň, no postupne sa vkráda. Nemožno ju vopred nijako odhaliť, no keď sa objaví v plnej sile, doslova vás paralyzuje. Erektilná dysfunkcia je iba čerešničkou na torte.

PRÍZNAKY: Depresia sa prejavuje veľmi ale skutočne veľmi zlou a dlhotrvajúcou náladou. Týždenný smútok, ktorý je naviac umocnený nejakou nešťastnou udalosťou, nie je depresia. Depresia je dlhodobý žiaľ, ktorý sa stále iba prehlbuje. Sami neviete, ako sa z toho dostať. Viete však, že ste veľmi smutný. Najradšej by ste so všetkým sekli.

PREVENCIA: Aj keď majú niektorí ľudia pre depresiu genetické predpoklady, možno jej predchádzať. Základom je opäť zdravý životný štýl. Nie je vhodné sa príliš prepínať a hnať sa za vzdušnými zámkami. Veď vám nič neutečie a nemusíte neustále búrať rekordy.

Dôležitý je aj pravidelný pohyb, ktorý nie len udržiava dobrú kondíciu, ale tiež ide o základnú esenciu pozitívnej nálady. V neposlednom rade hrá významnú úlohu aj jedlo – nie len to zdravé, ale aj to dobré. Raz za čas si doprajte niečo skutočne chutné, čo vám vyčarí úsmev na tvári.

RIEŠENIE: Nechali ste to zájsť príliš ďaleko a teraz si už depresia na vás vyberá svoju daň? Máte dve možnosti. Buď úplne prevrátite svoj život naruby a začnete úplne od začiatku s čistým štítom, alebo môžete osloviť niektorého psychológa a požiadať ho o pomoc. Verte alebo nie, psychológ vám skutočne pomôže.

TIP: Tieto prejavy máva aj andropauza, ktorá na mužov pôsobí po 40. roku. Ako sa prejavuje a aká je prevencia?

 

Mučivá a ťaživá únava

Nedostatok spánku, nízka hladina niektorých vitamínov, málo energie z jedla, priveľa stresu alebo depresie. To všetko môže mať vplyv na vašu energiu a vitalitu, čo nakoniec môže vyústiť v chronickú únavu. Potom vám už nepomôže ani viac hodín spánku. A okrem toho, že sa vám vôbec nič nechce, sa únava prejaví aj vo vašej spálni oslabenou erekciou.

PRÍZNAKY: Ste stále unavený. Najradšej by ste aspoň týždeň vkuse prespali. Aj keď si jeden deň viac pospíte, aj tak zostanete veľmi unavený. Nič sa vám nechce. Nič vás nebaví. Na sex ani nepomyslíte.

PREVENCIA: Podobne, ako depresii a strese, možno predchádzať aj chronickej únave. Predsa len práve s depresiou a stresom súvisí. Opäť sa snažte dostatočne odpočívať. Chce od vás šéf niečo naviac? Bohužiaľ, dnes už idete domov! Nadčasov už máte až-až.

Chce od vás partnerka, aby ste po dlhšom dni v práci ešte upratovali? Presvedčte ju, že to predsa do víkendu počká. Snažte sa nájsť každú voľnú chvíľu, aby ste si mohli odpočinúť. Rozhodne to nenechajte dôjsť do žiadnych extrémov. Energiu perfektne dobíja šport, ovocie aj sex.

RIEŠENIE: Ak už je na prevenciu neskoro, je nutné opäť pristúpiť k drastickým riešeniam. Okamžite sa snažte znížiť pracovné tempo. Viac sa venujte sám sebe, užívajte si každú voľnú chvíľu, vyrážajte na výlety do prírody, odložte telefón a počítač. Namiesto kávy siahnite po ovocí. Namiesto preležaného večera pri televízii si vyjdite na prechádzku. Uvidíte, že po čase ustúpi aj oslabená erekcia.

TIP: Ako konečne zaspať a poriadne sa vyspať? Skúste 25 nenáročných tipov.

 

Dlhodobá prepracovanosť a vyčerpanosť

Už ani neviete, kedy naposledy ste domov prišli za svetla? Pripadá vám 8-hodinová pracovná doba ako sci-fi? Nadčasy už ani nepovažujete za nič zvláštne? Zbystrite teda pozornosť. Koledujete si o veľké problémy. Dlhodobé prepracovanie je totiž ďalšou častou príčinou problémov s erekciou.

Chápem, že sú na vás v dnešnej dobe kladené obrovské požiadavky. Šéf od vás chce výkony na 200 %, manželka doma požaduje supermana, deti na vás spoliehajú a vy aby ste si hľadali svoje ďalšie tri klony. Dlhodobá prepracovanosť ale rozhodenie nie je nič príjemné.

PRÍZNAKY: Pracujete od nevidím do nevidím. Často kvôli pracovnému vyčerpaniu chybujete. Najradšej by ste si vzali mesačnú dovolenku, ale viete, že na vás veľa ľudí spolieha. Musíte každý deň stihnúť desiatky úloh. Ste tým najpracovitejším človekom vo firme. Pravidelne vás šéf chváli, akého má skvelého zamestnanca.

PREVENCIA: Pochvaly od šéfa sú síce super, no za všetky tie problémy a nepríjemnosti rozhodne nestoja. Na nadčas raz za čas však samozrejme prikývnuť môžete. Rozhodne by sa však z toho nemala stať rutina. Zdravie máme iba jedno. Už nie sme nevoľníci, aby sme museli pracovať pokým doslova neodpadneme vyčerpaním.

RIEŠENIE: Chápem, že je to zložitá situácia. Nechcete nikoho sklamať. Riešenie je však iba jedno – zvoľniť tempo. Šéf si proste musí zvyknúť, že ste mu k dispozícii len 8 hodín denne. Manželka musí pochopiť, že chodíte do práce a že si tiež po práci chcete odpočinúť. Deti predsa tiež nie sú len vaše a niektoré povinnosti si môžete s partnerkou rozdeliť. Len to všetkým musíte povedať otvorene. Komunikácia je v tomto ohľade kľúčová.

 

Definitívny syndróm vyhorenia

Ak všetky predošlé body nebudete nijako riešiť, dostaví sa syndróm vyhorenia. Je to moment, kedy sa už proste nič nedarí. Už nevstanete z postele, už sa nedokopete do práce, už si ani nepripravíte raňajky. Ide o celkové psychické aj fyzické vyčerpanie. A sex? Tak na ten nemáte v takúto chvíľu ani pomyslenie.

PRÍZNAKY: Syndróm vyhorenia spoznáte veľmi dobre. Pretečie pomyselný džbán trpezlivosti, energie a húževnatosti a na nič viac sa nezmôžete. Nemôžete vstať ani z postele, nemôžete ísť do práce, nemôžete robiť ani obyčajné každodenné činnosti. Nepomôže vám ani niekoľkodňová PN.

PREVENCIA: Podobne, ako pri strese alebo dlhodobom prepracovaní, je aj v tomto prípade o seba potrebné sa starať. Prevenciou pred vyhorením sú koníčky, pravidelný pohyb, zdravý životný štýl, vlastné projekty a sny. Neupínajte sa príliš na prácu. Stačí, aby sa vám potom niečo nepodarilo, a syndróm vyhorenia vás môže položiť na kolená.

RIEŠENIE: Prevencia vyhorenia je síce pomerne banálna, no riešenie už také jednoduché nie ja Často je potrebné sa obrátiť na odborníka. Niekedy je dokonca jediným riešením zmena zamestnania.

PREČÍTAJTE SI PODROBNE: Syndróm vyhorenia ako totálny rozpad osobnosti a zdravotného stavu.

 

Ochabnutie emócií

Na chvíľu opustíme pracovnú oblasť a pozrieme sa na tú partnerskú. Bez ohľadu na to, či ste s vašou partnerkou 1 rok či niekoľko desaťročí, môžu po čase emócie medzi vami ochladnúť. Nie je to síce nič až tak neobvyklého. Stáva sa to mnohým párom.

PRÍZNAKY: Už k svojej partnerke nič necítite. Nemáte pocit, že by ste ju ešte milovali. Nevadí vám, keď napríklad odíde na víkend. Trávite čas radšej sám alebo s niekým iným. Už by vám ani nevadilo, ak by vás opustila.

PREVENCIA: Ak ešte tento problém nemáte, mali by ste mu okamžite začať predchádzať. Stačí totiž málo a z vašej partnerky sa stane obyčajná spolubývajúca. Venujte si vzájomnú pozornosť. Robte si pravidelne radosť, napríklad drobnými darčekmi. Nájdite si spoločný koníček a trávte spolu voľný čas. Na dovolenku jazdite vždy spolu.

RIEŠENIE: Aj keď sa strata emočného puta k vašej partnerke zdá ako konečný a neriešiteľný problém, nebojte, opäť si k nej môžete vybudovať citovú väzbu. Rovnako, ako to šlo pred rokmi, pôjde to aj dnes. Znovu spolu začnite tráviť voľné chvíle, naplánujte si spoločnú dovolenku, nájdite si nejaké nové koníčky, začnite spolu zase randiť.

PROBLÉM: Keď sa vo vzťahu začne nudiť žena, podvedie vás. Časom to urobí takmer každá, ktorá sa zapáči aj cudzím chlapom. Prečítajte si, ako spoznať neveru.

 

Výrazné a nechcené zmeny u manželky či partnerky

Je mi úplne jasné, že s vekom prichádzajú u každého z nás aj určité fyzické zmeny. Čo si budeme hovoriť, mladí sme už boli. Niekedy sú, bohužiaľ, tieto zmeny výraznejšie, než sme si kedy dokázali predstaviť. Ani ženám sa staroba nevyhne. Aj keď ste rozumný chlap a viete, že ani vy už nevypadáte ako pred niekoľkými rokmi, vaša erekcia má na to iný názor.

PRÍZNAKY: Na vašej partnerke s pribúdajúcim vekom spozorujete výrazné fyzické zmeny. Pribrala či schudla, tvár sa jej zvraštila, prsia povädli, zadoček už nie je taký pevný. Už vás tak nepriťahuje. Stále ju síce milujete, no fyzicky to už proste nie je ono. Tieto zmeny sa prejavili aj v posteli v podobe erektilnej dysfunkcie.

PREVENCIA: Proti pribúdajúcemu veku sa však nemožno nijako obrniť. Jediné, čo môžem vám aj vašej partnerke odporučiť, je pravidelný pohyb, zdravý životný štýl, veľa zdravých potravín a dostatok spánku. Vek aj vrásky si však raz nájdu každého z nás.

RIEŠENIE: Nebudem vám tu radiť, aby ste partnerku opustili. To rozhodne nie. Môžete vyskúšať niečo iné – spoločnú zmenu životného štýlu. Taktne svojej milovanej naznačte, že sa zmenila a že vás už toľko nepriťahuje (samozrejme postupujte veľmi nežne a jemne). Navrhnite jej napríklad pravidelne cvičenie v posilňovni, prípadne to, že jej zaplatíte nejaké kozmetické procedúry na omladenie. Počítajte však s tým, že ako pred rokmi to už nikdy nebude.

EREKCIU MOŽNO „OKLAMAŤ“ AJ VTEDY, ak nie ste úplne vzrušený. Z vlastnej skúsenosti odporúčam české tablety Proerecta pre okamžitú podporu erekcie.

Proerecta

 

 

 

Psychické ochorenia

Dostávame sa ďalej, a to na psychické ochorenia. Tie bývajú v niektorých prípadoch vrodené, niekedy sú vybudovné časom a občas sa získavajú užívaním určitých liekov. Aj psychické ochorenia môžu spôsobiť erektilnú dysfunkciu.

PRÍZNAKY: Každé psychické ochorenie sa prejavuje inak. Nebudem vám tu popisovať príznaky každej z nich, no rozhodne ich poznáte, pokiaľ zistíte, že s vami niečo nie je v poriadku. Najlepšiu anamnézu následne vykoná psychológ. Chce to len odhodlanie ho ísť navštíviť.

PREVENCIA: Ak psychický problém nie je vrodený ani získaný určitými medikamentmi, môžete mu predísť. Opäť je na scéne zdravý životný štýl, pravidelný odpočinok, vyhýbanie sa stresu, pravidelný pohyb a zdravý prístup k životu.

RIEŠENIE: Na psychické ochorenia existuje iba jedno riešenie – terapia s odborníkom alebo hospitalizácia v psychiatrickom zariadení.

 

Myseľ zaťažená omamnými látkami

Vašu erekciu môžu oslabiť aj omamné látky. Nie len, že ovplyvňujú vaše vedomie, no majú vplyv aj na vaše výkony v posteli. Nech už ide o alkohol, marihuanu či akékoľvek tvrdé drogy. Ak svoje mysli týmito látkami otupíte, nemôžete očakávať, že budete v sexe ako boh, a to aj vtedy, keď si tak pripadáte.

PRÍZNAKY: Po užití niektorých omamných látok ste mali slabú erekciu. Nedokázali ste dostatočne uspokojiť partnerku. Tento zážitok máte celkovo zastretý hmlou.

PREVENCIA: Proti problémom s erekciou v spojení s omamnými látkami existuje jediná prevencia – neužívať ich.

RIEŠENIE: Ak ste sa dostali do kolotoča, z ktorého niet úniku, mali by ste čo najskôr prejsť k odbornej liečbe. Závislosť od omamných látok totiž nie je sranda.

 

Veľmi nízke sebavedomie

Dostávame sa na koniec nášho článku. Máme tu predposledný psychický problém, ktorý môže znížiť vaše libido. Je ním nízke sebavedomie. Áno, aj to vás môže v posteli doslova paralyzovať.

PRÍZNAKY: Nepripadáte si atraktívny. Nerozumiete, ako sa svojej partnerke vôbec môžete páčiť. Nemyslíte si, že by ste boli niečím zaujímavý. Ani vaše náradie vám nepripadá vôbec veľké. Máte obavy sa vyzliecť. Nechcete vašu partnerku sklamať. Toto všetko naznačuje, že trpíte nízkym sebavedomím.

PREVENCIA: Aj proti nízkemu sebavedomiu je potrebné bojovať. Rozhodne to nie je samozrejmosť, aby bol muž zdravo sebavedomý.

Vybudovať si sebavedomie je pomerne jednoduché – chváľte sa. Pochváľte sa vždy, keď sa vám niečo podarí. Pochváľte sa vždy, keď zo seba máte radosť. Všetky tieto pochvaly si niekam zapisujte. Akonáhle budete mať slabšiu chvíľku, môžete si ich prečítať a opäť sa vrátiť na koňa.

RIEŠENIE: Nízke sebavedomie rozhodne nie je konečná. Prakticky celý život je nutné na ňom pracovať a postupne si ho budovať. Ak sa necítite dostatočne sexy, kúpte si nové oblečenie. Ak sa sám sebe nepáčite, nechajte si urobiť nový účes. Začnite chodiť do posilňovne a sledujte, ako sa vaše telo mení. Hlavne sa nezabúdajte chváliť. Kritické hlasy počúvame každý deň. Kedy ste sa však sám seba pochválili? Urobte tak ešte dnes.

nízke sebavedomie

Viac si verte. Ste dospelý a váš názor a sebahodnotenie sú dôležité. Kritické hlasy okolia nemusíte vôbec počúvať. Je to váš život a nemusíte sa riadiť ani správať sa pokynmi iných. Kašlite na nich!

 

Neopodstatnený strach z neúspechu

Posledným zabijakom erekcie je strach z neúspechu. Tak isto, ako sa ľudia boja výšok, vody alebo napríklad pavúkov, môžu sa obávať aj neúspechu v posteli. Všetky tieto strachy sa však nachádzajú iba vo vašej hlave. Verte či nie, tieto myšlienky nie sú skutočné. Je to len strach a ten je potrebné prekonať.

PRÍZNAKY: Pred sexom sa obávate, že dostatočne vašu partnerku neuspokojíte. Bojíte sa, že sa vám nepostaví a nebude dostatočne tvrdý, prípadne, že sa urobíte priskoro. Máte veľa obáv. Hlavou vám bežia tisícky myšlienok a nakoniec vás to tak pohltí, že sa zo strachu stane realita.

PREVENCIA: Snažte sa na podobné myšlienky ani nemyslieť. Akonáhle sa objaví, okamžite ju zažeňte. Radšej myslite na niečo príjemné!

RIEŠENIE: Všetkým obavám sa je potrebné postaviť. Strach vychádza iba z vašej hlavy! Preto sa vzmužte, nájdite v sebe silu a postavte sa týmto strachom! Uvidíte, že akonáhle sa strachu postavíte, už nikdy nebude mať šancu. Rozhodne ho nenechajte prerásť v nič veľké.

OPAKUJEM: Akýkoľvek stres a negatívne myšlienky nútia mozog hospodáriť s krvou, ktorú držia v dôležitejších orgánoch, než je penis. Ak si penis potrebujete prekrviť aj napriek stresu alebo strachu, odporúčam českú Proerectu s okamžitým nástupom účinku.

Penis sa naplní krvou a tá sa v ňom udrží dlhšie. Okrem uspokojivej erekcie budete môcť aj dlhšie súložiť. Pri objednávke zadajte aj zľavový kód PROERECTA10

Proerecta

 

 

Psychika a erekcia -11 zlodejov erekcie
5 (100%) 1 vote